Thuiswerken tips

thuiswerken

Thuiswerken is nog steeds de norm. Maar het blijkt dat het niet voor iedereen even makkelijk is. Daarom hebben we bij Kantoormaterialendiscounter.nl enkele tips geschreven om thuiswerken een stuk comfortabeler te maken.

Houd je tempo
Wanneer je op kantoor aankomt, heb je meestal een bepaald tempo om je voor te bereiden op de werkdag. Ontbijt bijvoorbeeld rustig of word rustig wakker op de fiets of in de auto. Maar wanneer je moet (of kan) thuiswerken, ligt dat anders. Je zit direct achter je bureau om je werkdag te beginnen. Maar hoe kom je zo snel mogelijk op de vertrouwde manier van dingen doen?

Het is heel eenvoudig, ga aan de slag met uw hoogste prioriteiten voor de dag! Dit is de enige manier om een ​​werkhouding aan te nemen en uw werkdag zo productief mogelijk te houden. Anders loop je het risico dat je te veel tijd aan het ontbijten aan de keukentafel besteedt en het doodt je motivatie.

Zorg voor een goede werkplek

Als je de ruimte hebt, richt dan een goede thuiswerkplek in met goede kantoorbenodigdheden en goede machines. Je hebt misschien een goede pen in huis, maar denk aan een kantoormachine. Een goede printer is van groot belang voor elk kantoor, studiebureau of thuiswerkplek! Bij Kantooartieklendiscounter.nl hebben we een ruim aanbod aan printers. Multifunctionele inkjetprinters en multifunctionele laserprinters (kleur). Vind het hele assortiment bij Office Supplies Dealers.

Bestrijding van sociale media
De verleiding om sociale media te gebruiken is groot als u vanuit huis werkt. Houd je telefoon daarom uit het zicht om de verleiding te weerstaan. Als je tijdens werktijd social media checkt, verspil je natuurlijk je werktijd, wat nog erger kan zijn. Je verstoort je workflow. Je verliest focus en het is moeilijk om het terug te krijgen.

Plan uw middaggesprekken

De meeste mensen zijn ’s ochtends productiever. In de ochtend ben je altijd veilig. Dit leidt tot de beste concentratie en de beste productiviteit. Dus als je vroeg begint, kun je het meeste werk doen. Daarom is het aan te raden om ’s middags telefoongesprekken, teamvergaderingen, conference calls en dergelijke te voeren. Dan heb je al je prioriteiten verwijderd!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.