Een goede website is tegenwoordig hard nodig. Een website is vooral essentieel voor nieuwe freelancers die hun doelgroep nog moeten bereiken. Er zijn veel mogelijkheden op internet om een website te bouwen. De verleiding voor gratis websites is soms te groot. In de toekomst kan het nog steeds veel geld kosten om uw site optimaal te laten werken.
Neem eerst informatie op samen met een professional die weet wat uw doelen zijn. Hoe mooier maar ook professioneler de website is, hoe eerder een klant kan worden overgehaald iets bij u te kopen. In dit artikel kunt u inspiratie opdoen over websites en beter uw keuze maken in het nemen van een website.
Onderzoek eerst uw markt
Veel startende ondernemers zijn in het begin enthousiast en hebben grootse plannen. Ze geloven dat mensen op hen wachten en klanten staan te popelen om te helpen. Veel nieuwelingen vergeten diepgaand marktonderzoek vanwege hun enthousiasme. Bovendien is hun doelgroep vaak onduidelijk en onderscheidend. Als je niet weet wie je klanten zijn en wat ze willen, kun je ze ook niet goed helpen. Zorg er dus allereerst voor dat de klant op uw aanbod wacht. Een mogelijkheid is om uw website te laten testen en tegen een klein bedrag de website die u heeft laten maken te laten promoten bij mensen die potentieel uw klant zijn of kunnen worden.
Kies een “niche”
Weet u wie uw klanten zijn en wat ze van u willen? Dan moet u kiezen voor een kleinere markt. Als je kapper bent is je niche misschien wel bruiloftkapsels? Dit is een Unique Selling Point dat u goed kunt aangeven op uw website. Hiermee kan je je onderscheiden van je concurrenten en klanten eerder voor jou laten kiezen op je nieuwe website. Ook kunt u met een goede website sneller communiceren met je klanten, hier halen sommige ondernemers veel voldoening uit. Kortom, een website kan je op veel vlakken helpen.
Registreer uw domeinnaam vlak voordat iemand anders hem registreert
Weet u wie uw klanten zijn en hoe kunt u ze het beste helpen? Laat dit resoneren in zowel uw domein als uw bedrijf. Een domeinnaam komt vaak overeen met een bedrijfsnaam. Dit zorgt voor herkenning en verduidelijking voor je klanten in de toekomst. Heeft u een “gouden” naam voor uw bedrijf gevonden, meld u dan nu aan voordat u zich inschrijft bij de KvK. Zo gaan andere mensen er niet met jouw domeinnaam vandoor en blijft hij voor jezelf.